Reklame og foto

Et billede fortæller mere end 1000 ord!
Et billede fortæller mere end 1000 ord!

Reklame

Reklame, tænker de fleste – det er ikke noget som køkken, kantine eller andet spisested har brug for. Det er naturligvis helt forkert! For lige som så mange andre funktioner, er der også her brug for at styre, styrke og vedligeholde brugernes/interessenternes opfattelse, og reklame kan bruges til at “styre” brugerne i forhold til det som køkkenet helst ønsker.

Det behøver faktisk ikke at koste dyrt, og er slet ikke utopi. Selv små ting kan have stor effekt. Tænk blot på lay-out på informationsmateriale, menu og brug af gode professionelle billeder.

Træk på den store viden som ligger bag, bl.a. ved udarbejdelsen af markedsføringsmateriale for Sund kantine på Rigshospitalet, Blegdamsvej – informationsmateriale til Centralsygehuset i Nykøbing F., materiale til kantinen på Hillerød Sygehus, diverse menuplaner, herunder Superkost, til Frederiksberg Hospital og Rigshospitalet samt materiale til personalekantinen og cafe arcades informationsskærme på Rigshospitalet, Blegdamsvej.

Foto

Ingen gider se på grå tekst, og billeder sælger historier. Det er kendt i mediebranchen, og er også virkeligheden, når det handler om køkken og mad. Når maden skal sælge, er det derfor vigtigt med professionelle billeder inkl. den efterbehandling der er nødvendig.

Igen behøver det ikke koste det halve af det samlede budget for driften, og det gør faktisk underværker.

Jeg arbejder i dag med forskelligt billedmateriale, og som eksempler på arbejde, kan nævnes billeder mv. til kogebogen ”Lidt men godt” fra Finsencenteret, informationsmateriale til patienter på Rigshospitalet udarbejdet for Ernæringsenheden, billeder til informationsskærme på Rigshospitalet og meget mere.